dinsdag 6 november 2012

Stoere jurk verlengd én jurk voor mezelf

De stoere jurk is verlengd!

Streepjes aan de voorkant erbij en sterretjes aan de achterkant.
De stoere jurk voor Maureen bleek bij het dragen echt te kort. Hij kroop steeds omhoog. Even getwijfeld om er niets aan te veranderen en 'm als tuniek te gebruiken, maar dat vond ik toch jammer omdat de jurk speciaal gemaakt was bij kniekousen... Dus besloten de jurk te verlengen. Foto's spreken denk ik voor zich.

Belabberde foto van een geslaagde jurk...
Al een tijdje had ik het patroon Burda 7828 in huis, dat patroon is voor een tricot jurk met aan de bovenzijde een overslag gedeelte. Ook was er al stof uitgezocht: retro print met grijze basis en stippen in wit, geel, oker en zwart. Ik voel toch nog een drempel om voor mezelf te naaien, maar nu toch maar begonnen. Het bleek een simpel patroon te zijn, eigenlijk vergelijkbaar met het patroon dat ik voor Maureen heb gebruikt. Uiteindelijk zat het zo in elkaar. De tutorial van Mina Dotter/Polkadotjes was daarbij erg handig. Ben helemaal enthousiast over het patroon, hier wil ik meer jurken van!
De foto is niet echt geslaagd, combinatie van 's ochtends vroeg (nat haar), weinig tijd en eigenlijk nog te donker. Tja, bij thuiskomst zou het ook weer donker zijn, dus we doen het hier maar even mee. Nou ja, hoop dat het toch een beetje een beeld geeft... (als je op de foto klikt is ie overigens beter te zien merk ik).

7 opmerkingen:

  1. heel leuk! en wat een geweldig idee om de jurk van je dochter zo te verlengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu is die zo mogelijk nog leuker :) geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem nu nog mooier geworden. Goede keus.
    En de jurk van jou ik ook helemaal geslaagd! leuk stofje ook.Ik heb dat patroon alwel 2jaar in huis,maar zie er tegen op om al die delen aan elkaar te plakken :-) denk dat ik toch maar eens begin als ik die van jou zo zie.

    gr.Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond de 1ste versie ook erg leuk, mara ja dan als tuniek. Maar deze versie is ook erg mooi,een lekker stoer jurkje, staat haar goed.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond hem al heeeeel leuk, maar na de verlening is hij helemaal fantastisch! Jouw jurk is ook mooi! Bij mij ligt het patroon klaar om in elkaar geplakt te worden (heb digitale versie gekocht) maar ik moet eerst nog stof kopen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, wat is dat een supermooie stoere jurk geworden! De burda jurk kriebelt mijn naaizin!

    BeantwoordenVerwijderen