zondag 23 december 2012

Gewoon omdat ik er zin in had :-)

Een wit winters koppie boven een zomerse jurk.

Zwieren en zwaaien!

Lastig om met beperkt daglicht foto's te maken, maar dit is de juiste kleur rood.

Afwerking van de onderkant: omtrek is 3,60 meter, minstens 6 keer dat rondje gestikt.
Ik overweeg nog om een heel smal groen lintje op deze roze te stikken.

Van onderen.... veel lint en tule :-).
Na al het naaien van tricot van de afgelopen tijd had ik opeens zin om 'gewoon' katoen te naaien. Nu lag er al een tijdje een mooie rode stof met bloemen te wachten, hiervan wilde ik een Elodie maken voor Maureen. Jammer dan dat het midden in de winter is, ik ben gewoon lekker een zomerjurk gaan maken! Nu is zomerkleding voor Maureen ook geen overbodige luxe, ze groeit als kool. Ik heb daarom maat 122 gemaakt.
Bij de stof had ik al een keer groen geruit lint gekocht om de jurk een beetje casual te maken. Tijdens het maken bedacht ik me dat een tule rand aan de onderkant leuk zou zijn. Het maken daarvan was nog best een klus: stroken van 10 cm hoog knippen, stroken met smalle kant aan elkaar zetten, de lange kant op elkaar stikken (dan prikt het niet in de benen, gesloten kant zit onderaan), rimpelen tot een passende lengte en aan de jurk stikken. Daarna een smal lint aan de binnenkant gemaakt om de uiteindes van de tule weg te werken en een lint aan de voorkant. Meters heb ik gemaakt!
Omdat de tule een beetje stug is blijft de jurk iets wijd uitstaan. Hmm, niet echt casual meer :-). In ieder geval wel een heerlijke meisjesachtige zwaai en zwier jurk rijker...

2 opmerkingen:

  1. Hij is erg mooi geworden! Ik zou ook wel zo willn kunnen naaien. Maar het ontbreekt mij aan 1 belangrijke kwaliteit:geduld.

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen