zondag 24 februari 2013

'Gewoon' twee jurkjes...

Twee K3 jurken, mt 122.

Even showen!
Voor Maureen wilde ik al een tijdje een bekend K3-jurkje maken. Nu ze in één keer doorschoot naar maat 122 en ze K3 nog leuk vindt, ben ik maar eens begonnen. Ik verlengde de Antonia van Farbenmix tot jurklengte, knipte het voorpand in 7 stukken en knipte vervolgens 7 verschillende kleuren tricot. Alles aan elkaar gelockt, achterpand er aan, bies bij de armen en de hals en aan de onderkant een zoompje er in: klaar! Ik heb er meteen nog eentje gemaakt voor een vriendinnetje van Maureen waar ze afgelopen voorjaarsvakantie gelogeerd heeft.

Patroon Antonia verlengd tot jurkje.

Beetje klassieke uitstraling krijgt het zo.

Detail: (gordijn) kwastjes aan de voorzijde.
Omdat ik toch met de verlengde Antonia bezig was, heb ik er meteen nog een jurkje van gemaakt. Het is een stofje van Stenzo met een klassiek printje, dat klassieke heb ik benadrukt door er bruine (gordijn)kwastjes aan te maken, met een nep koordje bij de hals. Aan de onderkant kwam een brede rand kant. Het jurkje heeft korte mouwtjes, maar kan nu ook prima met een vestje erover.

1 opmerking: